با شروع سومین سال فعالیت خانه دانش، نمایشگاه گوشه‌ای از فعالیت‌های دوره‌های کاوش علمی در تابستان 1403، ساعت 10:30 صبح پنجشنبه دوازدهم مهرماه 1403 در محل موزه خانه دانش برگزار شد.

خانه دانش در این روز میزبان استاد یوسف ثبوتی، استاد محمدرضا خواجه‌پور، هیئت امنای بنیاد ثبوتی، حامیان بنیاد و تعدادی از خانواده‌ها و بچه‌های شرکت‌کننده در این دوره‌ها بود. در بخش نخست، دکتر حمیدرضا خالصی‌فرد پس از معرفی و شرح برنامه‌های خانه دانش، به توضیحاتی پیرامون ساختار موزه، بخش سازه‌بازی و چیدمان‌های جدید موزه خانه دانش پرداختند و صمیمانه به اشتیاق بچه‌ها برای همراهی با توضیحاتشان پاسخ گفته و آن‌ها را هم همراه صحبت‌هایشان کردند.

سپس، میهمانان همراه با راهنمایی دکتر خالصی‌فرد تجربه و گردشی بین چیدمان‌های موزه و بخش‌های مختلف نمایشگاه داشتند که تسهیلگران و بچه‌های شرکت‌کننده در دوره‌ها هم توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و دست‌ساخته‌هایشان ارائه کردند. بازدیدی که کنجکاوی و پرسشگری و اشتیاق به دانستن را در همه، از کوچک تا بزرگ برانگیخت و لحظاتی ساخت که فارغ از سن، پیوندی شد برای تجربه مشترک چند نسل در کنار هم؛ تجربه و خرد بزرگان، شیطنت و اشتیاق بی‌پروای کوچکترها به دانستن و گاه آینه شدن این‌ها روبروی هم و درانداختن طرحی نو!

همه این فعالیت‌ها تنها با تکیه بر حمایت‌های مردمی میسر شده است. سپاسگزار همت بزرگوارانی هستیم که دل در فردای این سرزمین و بالیدن فرزندان آن دارند.

حامیان مالی خانه دانش بنیاد ثبوتی:

مهندس جواد هادی‌پور، دکتر سیروس ارشدی، دکتر یوسف بهرامی، مهندس کمال انصاری، بنیاد فرهنگی خیریه محمدتقی ترکمان، مهندس توحید زورچنگ، استاد یوسف ثبوتی، مهندس حمید فغفوری، مهندس احمد فغفوری، مهندس محمدحسن قربانی، موسسه عبدالرحمن صوفی رازی، آقای حاج ذوالفقار جعفری، خانم انسیه فرهادیان، خانم ماندانا فرهادیان، استاد محمدرضا حواجه‌پور، مهندس حسن‌علی قنبری، خانم یاسمن هادی‌پور، دکتر داریوش معتضدیان، دکتر جواد صالحی، همسفران ایرانگردی فرهنگی، ستاد سال جهانی علوم‌پایه.

حامیان فنی خانه دانش بنیاد ثبوتی:

مهندس ابراهیم طوماری، مهندس عبدالکریم پرویزی، آقای منصور سلطانی، آقای محمود جبارپور، آقای رضا حیدری، آقای پوریا امیری.