خانه دانش بنیاد ثبوتی  پنجشنبه 18 مرداد‌ماه 1403 در برنامه موزه‌گردی و سازه‌بازی میزبان خانواده‌ها و بچه‌های مشتاق و کنجکاوی بود که با وجود گرمای این بعدازظهر مردادی پیش از ساعت 16 خود را به خانه دانش رسانده بودند تا تجربه‌هایی به‌یاد ماندنی در میان چیدمان‌های علمی و سازه‌های خلاقانه داشته باشند. چهره‌های آشنا و دوستان جدیدی که از راه می‌رسیدند و فریادها و همهمه‌های هیجان‌انگیزی که شما را پای چیدمان‌ها می‌کشاند و تصویر نگاه‌های کاوشگر و دقتی ژرف، دستانی بی‌قرار دانستن و ذوق پرسش‌هایی ناپرسیده را در یاد این روز ماندگار و زندگی را در موزه جاری می‌کرد.

در پایانِ بخش موزه‌گردی، دکتر حمیدرضا خالصی‌فرد با انجام چند آزمایش در فضایی صمیمانه فرصتی ساختند تا بچه‌ها دانشمندانه این پدیده‌های هیجان‌انگیز را مشاهده و تجربه کنند، علاوه بر این‌ها، پس از معرفی فعالیت‌های خانه دانش به گفتگو با حاضران پرداختند. در این میان اشتیاق بچه‌هایی که پیش از این با موزه و خانه دانش آشنایی داشتند، برای ارائه توضیحات به دوستان تازه وارد از به یادماندنی‌ها بود.

بخش سازه‌بازی هم که پر هیجان شروع شد، ایده‌هایی که از هر سو چوب‌ها را شکل می‌داد، «ما بزرگترین برج رو می‌سازیم»، «نشستی پل می‌سازی بیا کمک کن محکم ببندم پیچو»، «قایق ما رو ببینید» و خانه‌هایی که یکی پس از دیگری برق شادی را در چشمان سازندگانشان نمایان می‌کردند و شور و اشتیاق بچه‌ها که آرام آرام بزرگترها را هم وارد زمین بازی کرد.

پایان برنامه و نگاه‌های مشتاق ماندن و ادامه دادن …

پی‌نوشت مهم: موزه‌گردی و سازه‌بازی از این به بعد هر هفته سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ساعت 16 تا 19 پذیرای عموم بازدید‌کنندگان است. منتظر دیدارتان هستیم!