رویداد دانش‌آموز کاوشگر خانه دانش بنیاد ثبوتی دوره‌ی پاییز ۱۴۰2 با موضوع «پرواز بادبادک‌ها» با هدایت دکتر حمیدرضا خالصی‌فرد، شرکت دانش‌آموزان کاوشگر و همراهی خانواده‌ها و اعضای کارگروه اجرایی خانه دانش در روزهای چهار‌شنبه 5 مهر و پنجشنبه 6 مهر‌ماه در «خانه دانش» و «کافه چهاربید امند» برگزار شد.

در روز اول، دکتر حمیدرضا خالصی‌فرد در کارگاهی با ارائه و گفتگو و تعامل با بچه‌ها، به توضیح چیستی، تاریخ، روش‌های ساخت، انواع، کاربردها و رعایت موراد ایمنی در پرواز بادبادک‌ها  پرداختند، هم‌چنین آقای غلامرضا قربانیان و فعالیت‌هایشان را معرفی کردند. در ادامه شرکت‌کنندگان شاهد نمایش پویانمایی کوتاه هیجان‌انگیزی درباره‌ی بادبادک بودند. پایان‌بخش برنامه‌های روز اول انجام یک بازی کامپیوتری درباره‌ی بابادک بود که دکتر ربابه رسول‌خانی طراحی و اجرای آن را به‌عهده داشتند.

در روز دوم، در آغاز تمام وسایل لازم برای ساخت بادبادک در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و آقای غلامرضا قربانیان به همراه آقای پوریا مومن‌دوست پس از معرفی و نمایش چند نوع بادبادک و صحبت درباره‌ی بادبادک‌های نایلونی و پارچه‌ای، با همراهی حاضران، گام به گام با توضیح جزئیات به ساخت نمونه‌ای از بادبادک‌های نایلونی پرداختند. آقای قربانیان سرپرست «انجمن پرواز کایت ایران» و دارنده‌ی رکورد گینس برای پرواز طولانی‌ترین بابادک جهان (این بادبادک دست‌ساز و در ابعاد ۴۰ در ۴۰ و به طول ۵۰۰ متر است که با لیدر هدایت می شود) است. در بخش بعدی شرکت‌کنندگان بادبادک‌های ساخته‌شده را به پرواز درآورده و به رفع اشکالات برای بهبود عملکرد و آموزش نحوه‌ی به پرواز درآوردن بادبادک‌ها پرداختند که در این میان شاهد پرواز بادبادک‌های بزرگ دلتا به‌وسیله‌ی آقای قربانیان بودند. بعدازظهر، با وزش مناسب باد پرواز بادباک‌های حاضران در دوردست‌های آسمان و پرواز طولانی‌ترین بادبادک جهان به‌وسیله‌ی آقای قربانیان،  پایان‌بخش برنامه‌های این رویداد بود که شور و هیجان دوچندان شرکت‌کنندگان هنگام تجربه‌ی پرواز موفق بادبادک تصویری به‌یاد‌ماندنی ساخت.